Інструментарій YouControl: студенти поспілкувались із фахівцем Анатолієм Пясецьким
У четвер, 31 жовтня, на факультеті журналістики у змішаному форматі відбулась зустріч із менеджером освітнього напряму компанії YouControl Анатолієм Пясецьким, який розповів студентам про особливості роботи з аналітичним сервісом YouControl, українською аналітичною онлайн-системою, що допомагає журналістам розслідувати суспільно важливі справи. Захід організували менеджерка соціального напряму в YouControl Яна Витязь, та доцентка кафедри української преси Соломія Онуфрів в межах навчальної дисципліни “Управління медіапроєктами”.
Під час зустрічі Анатолій Пясецький розповів, що інструменти YouControl дозволяють проводити перевірки як юридичних осіб, тобто компаній, фірм, підприємств тощо, так і фізичних. За принципом роботи вони є фактично ідентичними та передбачають схожі переліки відкритих даних. Спікер пояснив, що уся навігація платформи є зрозумілою для користувача та допомагає оперативно орієнтуватися у даних. Свідченням цього є, наприклад, аналітичний інструмент “Експрес-аналіз”, який дозволяє визначити рівень ретельності, з якою рекомендується здійснювати перевірку досліджуваної компанії.
Після попереднього представлення сервісу Анатолій Пясецький детально окреслив усі елементи системи, які можуть використовувати журналісти для проведення розслідувань. Зокрема, сервіс YouControl дозволяє користувачеві ознайомитись із анкетою юридичної особи, датою реєстрації, статутним капіталом, учасниками та бенефіціарами, перевіркою у санкційних списках, фінансовими звітами, судовими практиками та іншим переліком документів. Елементом системи, який є важливим для журналістів, наголосив спікер, є аналіз репутації юридичної особи в медіа.
“Сьогодні ми розвиваємо як інформаційний напрямок діяльності компанії, так і соціальний. І наша сьогоднішня зустріч також відбувається у межах соціального проєкту “Крок у майбутнє”. Ми навчаємо майбутніх спеціалістів та загалом говоримо про повноцінність і відкритість даних України, чому це цінно і чому нам, як громадянам, потрібно спонукати владу і місцеві органи самоврядування відкривати більше інформації про свою діяльність, щоб ми могли працювати і розвиватися в прозорому бізнесі і загалом прозорому інформаційному середовищі”, – розповів Анатолій Пясецький.
Нагадаємо, що раніше у межах дисципліни “Управління медіапроєктами” студенти-магістри також спілкувалися з керівницею інноваційних проєктів CID Media Group Наталею Пахайчук, співзасновницею NGL.media, журналісткою-рослідувачкою Наталією Онисько, співзасновником інноваційного радіо «Сковорода» Артемом Галицьким та іншими фахівцями з успішної реалізації медіапроєктів.
Марія Твардовська, магістрантка факультету журналістики