На кафедрі зарубіжної преси та інформації відбувся науково-методичний семінар – апробація наукового дослідження

30.05.2025 | 13:56

28 травня на кафедрі зарубіжної преси та інформації відбувся науково-методичний семінар, під час якого аспірантка 4-го курсу Ярина Пришляк представила доповідь «Негативні та позитивні конотації в новинах українських медіа під час висвітлення повномасштабної війни росії проти України» як апробацію наукового дослідження, що лягає в основу її дисертації.

Доповідачка підготувала презентацію, в якій розповіла про методологію дослідження, його перебіг та основні результати, відтак – представила аналіз новинних заголовків за ключовими словами, що стосуються повномасштабної війни та подала кількісну статистику позитивної, негативної і нейтральної інформації в обраних для дослідження медіа.

Важливим елементом доповіді стали приклади заголовків, які відображають позитивну, негативну і нейтральну медійну стратегію висвітлення контенту, що стосується війни. Доповідачка акцентувала увагу і на ключових висновках щодо схильності медіа висвітлювати певні новини про війну більш негативно, інші ж навпаки – більш позитивно, або ж дотримуватись збалансованого нейтрального стилю.

«В умовах повномасштабної війни форма подачі новин набула нового акценту і особливо вагомої ролі у формуванні настроїв громадян, розуміння і сприйняття реальності не лише локальної групи людей, але українського суспільства загалом. Великий потік негативної інформації упродовж тривалого часу не минає безслідно і відображається на моральному стані реципієнтів. Аналогічно й позитивна інформація може бути інструментом впливу на людей, мотивувати і укріплювати віру у певні сенси. Відтак, надзвичайно важливо зрозуміти, чи дотримуються українські медіа балансу в «емоціях», створюючи новини про війну, а також – як ЗМІ використовують позитивну й негативну інформацію у певних комунікативних стратегіях, формуючи тим самим окремі медійні реальності», – переконана Ярина Пришляк.

Після виступу учасники семінару активно обговорили доповідь, поставили доповідачці запитання, які стосуються її роботи, а також дали чимало конструктивних порад щодо подальшої наукової роботи, довершення дисертації і підготовки до захисту.