Таємниці розслідувальної журналістики: відбулась зустріч із журналісткою Наталією Онисько

22.09.2024 | 10:25

Шукати, аналізувати, множити, ділити, досліджувати, осмислювати та віднаходити правду – робота журналістів-розслідувачів є динамічною та багатоаспектною. Здавалось, навіть найменша дрібниця в історії не може сховатись від їхнього пильного ока. Проте важливо, що навички, якими повинен володіти майстерний розслідувач, слід розвивати у собі через таку ж нестримну працю та спраглість до пошуку істини ще зі студентських років.

 

19 вересня 2024 року на факультет журналістики Львівського національного університету імені Івана Франка завітала виконавча директорка, співзасновниця NGL.media, журналістка-рослідувачка Наталія Онисько. Спікерка не лише поділилась зі студентами історіями про створення та розвиток незалежного антикорупційного центру NGL.media, але й розповіла детальніше про ключові аспекти розслідувальної журналістики та звернула увагу на способи організації медійних проєктів.

 

Передусім Наталія Онисько окреслила головні аспекти розвитку NGL.media, яке, за її словами, є одним з найякісніших центрів розслідувальної журналістики в Україні. Створене групою журналістів у 2013 році, медіа спершу мало назву «Наші гроші. Львів». Команда із двох осіб, а саме Наталії Онисько та Олександри Губицької, протягом багатьох років самостійно створювали матеріали у форматі розслідувальної журналістики у Львові. Вже у 2023 році проєкт отримав нове ім’я – NGL.media.

 

Розповіла Наталія Онисько також і про ключові особливості розслідувальної журналістики. Пошуки тендерів та публічних закупівель, аналіз відкритих даних, ідентифікація осіб, дослідження корупційних схем, спілкування з людьми різноманітних галузей, математичні розрахунки – перелік завдань, які виконують розслідувачі на шляху до створення якісного журналістського тексту, можна формувати, здавалось, нескінченно. Проте у будь-якому випадку визначальним у створенні матеріалу залишається фактчекінг, який здійснюють як упродовж усього процесу збору та обробки інформації, але й після підготовки тексту, перед його публікацією. Наталія Онисько відзначила, що сьогодні у команді працюють 12 журналістів, які займаються розслідуваннями у різних галузях. Проте наприкінці завжди один з медійників переглядає усю майбутню публікацію: визначає, чи кожен написаний факт автор може підтвердити.

 

Важливо, що до зустрічі долучилися студенти не лише бакалаврату, але й магістратури факультету журналістики, адже зустріч із журналісткою відбувалась також у межах дисципліни «Управління медіапроєктами», яку ініціювала доцентка кафедри української преси Соломія Онуфрів. У цьому контексті Наталія Онисько окреслила ключові властивості проєктного менеджменту в медіа, зокрема, створення грантових заявок для отримання фінансової підтримки проєкту, формування критеріїв мети та ціннісних орієнтирів майбутнього медіапроєкту, створення стратегічного плану його реалізації.

 

Марія Твардовська,

магістрантка 1 курсу факультету журналістики