Засідання робочої групи ОПП «Журналістика» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти
4 квітня 2024 року відбулося засідання робочої групи ОПП «Журналістика» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, у якому взяли участь гарант освітньої програми доцент Христина Дацишин, члени робочої групи доцент Наталія Войтович, доцент Наталія Габор, доцент Парасковія Дворянин, доцент Андрій Мельник, доцент Соломія Онуфрів, доцент Марія Ріпей, студентка Вероніка Матвієнко. Учасники засідання обговорили стратегію розвитку ОПП «Журналістика». Було наголошено на тому, що сильною стороною освітньої програми «Журналістика» в ЛНУ імені Івана Франка є поєднання традицій та новаторських підходів, глибока теоретична база і високоефективна практична компонента. Навчальні дисципліни ОПП забезпечують відповідність стандартові вищої освіти за цією спеціальністю, готуючи журналістів, що здатні критично мислити, мають розвинений державницький світогляд, розуміють важливість етосу в журналістиці і водночас володіють всіма необхідними практичними інструментами для успішної реалізації на ринку праці. Нормативні дисципліни, у яких найбільшою мірою відображені особливості саме цієї освітньої програми, будуть сформовані в окремий блок. Вдосконалення ОПП передбачає пошук можливостей оновлення освітніх компонентів, які максимально відповідатимуть актуальним викликам сьогодення.
У сучасних умовах необхідним є спрямування на конвергентність, яка передбачає вміння журналіста однаково якісно створювати матеріали для друкованого чи онлайн-видання, радіо чи телебачення, сторінки установи чи організації в соціальних мережах. В ОПП вже введено новий предмет «Конвергентна журналістика: методики творчості і технології виробництва». Для досягнення конвергентності також ефективним міг би бути підхід, коли кожен студент послідовно впродовж кількох семестрів вивчатиме особливості різних видів медіа, слухаючи вибіркові дисципліни, запропоновані різними кафедрами. Це також актуально з огляду на те, що кваліфікаційні роботи, відповідно до стандарту вищої освіти зі спеціальності «Журналістика», матимуть форму практичних проєктів. Можливості реалізації такого підходу потребують ширшого обговорення на кафедрах.
Студентка Вероніка Матвієнко запропонувала посилити практичну компоненту ОПП. Студентський актив має напрацювати пропозиції і поінформувати про них на наступному засіданні робочої групи ОПП «Журналістика».
Компоненти ОПП є своєрідним навігатором для потенційних вступників, які шукають якнайкращі освітні пропозиції і прагнуть чітко розуміти, що саме вони вивчатимуть, які знання і компетентності здобудуть. Тому дисципліни, які викладають впродовж кількох семестрів, доцільно поділити на окремі освітні компоненти, конкретизувати в назвах їхній зміст. Для здобувачів освіти такий поділ сприятиме кращому досягненню результатів навчання.