Зустріч з головним редактором журналу «Патріярхат» Володимиром Морозом
30 березня, у межах дисципліни «Менеджмент у видавничій справі» студенти четвертого курсу, а також студенти заочної форми магістратури факультету журналістики в онлайн форматі зустрілися з Володимиром Морозом, науковим працівником Інституту історії Церкви УКУ (фахівець в ділянці історії УГКЦ на Закарпатті), колишнім журналістом тернопільських медіа. Захід організував лектор дисципліни доц. Скленар І.М. за участі колеги по кафедрі доц. Рудик М.С.
Часопис «Патріярхат» – це греко-католицький аналітичний журнал, заснований 1967 року в США, і це чи не єдине українське видання, що так довго існує та функціонує понад 50 років. Тим паче, за словами п. Володимира, «воно не заплямоване радянським впливом», адже редакція переїхала до України на зорі незалежності, в 1992 році.
Володимир Мороз зі студентами поділився історією та особливостями своєї професійної діяльності – розповів про те, як став головним редактором «Патріярхату», які новинки запровадив та як збирається видозмінювати часопис у майбутньому. Він охоче показав ті випуски, які модерував за час свого керівництва, поділився секретами верстки і пояснив, чому редакція часопису має так багато рубрик. Авдиторія часопису немала, це не лише українці-греко-католики тут, а й діаспора за кордоном. Тож багато матеріалів на суспільно-релігійну, історичну, богословську, культурологічну тематики зорієнтовані і на українців на різних континентах.
Журнал «Патріярхат», за словами головного редактора, завжди готовий до змін. В. Мороз виразно підмітив, що їхня редакція «не любить прискіпуватися до типових фото», адже головне – це мета, і те, що зображення доносить до читачів. Окрім того, скоро читачі цього часопису зможуть ознайомитися із оновленою онлайн-версією журналу, яка буде куди цікавішою та різноманітнішою за паперовий варіант. Після того, як вийде новий, 500-ий в історії видання номер, «Патріярхат» переходить в онлайн-версію. До прикладу, серед майбутніх оновлень ‒ блоги окремих авторів.
«Ми не змінюємо концепцію, але форму ми міняємо. Це так само, як ми ходили до університету, потім ми ходимо на роботу, але ми залишаємося собою, розвиваємося», – наголосив п. Володимир.
Студенти жваво запитували гостя про те, що хотіли дізнатися, – про маркетингову стратегію “Патріярхату”, майбутні інновації, фінансову стабільність авторів-початківців. Цікаво те, що редакція журналу радо приймає тексти молодих авторів, хоч і водночас співпрацює з багатьма досвідченими експертами в ділянках релігієзнавства, історії, культури, економіки, тощо.
Володимир Мороз зазначив: “Де б ви не працювали, якщо вам це подобається, то ви будете шукати різні форми. Щодо заробітку, то перші кілька років потрібно вкладатися, і це радше про ідейність, ніж про великі суми грошей, але згодом настане прибуток. Попри все кожну тему треба розглядати як окремий проєкт”.
Студенти практично скористали із такої онлайн-зустрічі завдяки практичному досвіду науковця і редактора, який немало докладається до розвитку релігійної журналістики у наш час. З християнськими медіа, які доносять гуманістичні цінності, мусимо перемогти у цій війні.
Юлія Бойчук,
студентка 4 курсу факультету журналістики