Від практико-орієнтованої освітньої програми до успішного журналіста

02.02.2023 | 18:49

 

Освітні програми для здобувачів вищої освіти оновлюємо, адже новітні виклики диктують нові потреби сучасного ринку праці для журналістів.  Стрімкий розвиток технологічних процесів, конкурентне медійне середовище, війна диктують журналістикознавцям нові вимоги щодо навчання майбутніх фахівців. У динамічному процесі формування освітніх програм завжди важливою була думка тих, хто працевлаштовує наших випускників, і тих, хто пропонує свої вміння стейкхолдерам.

Цієї середи, 1 лютого, викладачі та завідувачі кафедр факультету журналістики Львівського національного університету ім. Івана Франка – слухали пропозиції студентів різних курсів, як покращити та оновити дві освітні програми – бакалаврату і магістратури. Голова студентської ради факультету журналістики Вероніка Матвієнко, студентка третього курсу, розповіла, що представники усіх курсів жваво обговорювали наявні програми і вносили зміни.

«Ми на обговорення освітньої програми запросили студентів-активістів, старост груп від першого до четвертого курсу, долучилася студентка, яка вчилася на бакалавраті, а зараз – на магістратурі. Роздрукували розклад і почали дивитися: що би варто було змінити, якось трансформувати».

Діана Сікорська, студентка першого курсу магістратури, членкиня студентського активу факультету журналістики, вже має досвід навчання на двох освітніх програмах – бакалаврату та магістратури:

“Ми вважаємо, що деякі предмети варто скоротити. І замість двох курсів (чотирьох семестрів), можливо б вистачило б і одного курсу (два семестри) або як альтернативу запропонувати для освітньої програми – практико-орієнтовані дисципліни.  Є предмети, які дублюють те, що ми вже вивчали в школі і в університеті – наприклад, з історії філософії. Теорія нам потрібна, але в меншому обсязі, адже сьогодні є потреба у більш конкретних навичках і професійних знаннях”.

Учасники груп забезпечення освітніх програм, завідувачі кафедр та гаранти погодились, що навчальний процес має бути практико-орієнтованим, а випускник факультету запотребованим на ринку праці. В. о. завідувача кафедри радіомовлення і телебачення Парасковія Дворянин зауважила:

«Зараз маємо цікавий феномен – журналістика новин перетворюється на журналістику особистостей. Наші випускники повинні розуміти, як працюють піар-технології, вміти розвивати особистий бренд у соцмережах, аналізувати, як динамічно змінюється медійний ринок і які платформи він нині використовує. З першого курсу ми мали б навчати студентів тих інструментів, які знадобляться нашим випускникам у редакції. А вже в рамках спеціалізації говорити з ними про конвергенцію та універсального журналіста, бо це вимога часу».

Гарант та викладачі кафедр погодились з пропозиціями студентів – оновлювати освітні програми та орієнтуватись на практичний аспект і вимоги медійного ринку. Учасники груп забезпечення також підсумували те, що вже зроблено для напрацювання проєкту освітньої програми відповідно до нового стандарту для магістрів.