Академічна доброчесність: спільний досвід українських університетів та журналістської освітньої спільноти
В понеділок, 7 листопада 2022 р. викладачі та магістри факультету журналістики взяли участь в міжуніверситетсьому круглому столі «Академічна доброчесність та виклики науки у часи війни: український досвід та європейські практики». Під час заходу учасники окреслити український досвід, узагальнили європейські практики дотримання академічної доброчесності, визначили нормативно-правові та морально-етичні засади навчальної та наукової діяльності у часи війни. Окрім Львівського університету до дискусії також долучились представники Київського університету імені Бориса Грінченка, Сумського державного університету та Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Обговорення стосувалось академічної доброчесності як сукупності етичних принципів та визначених законом правил, зокрема у час війни. Під час дискусії йшлося про види академічного плагіату, самоплагіату, фабрикації, фальсифікації, списування, а також про важливість об’єктивності оцінювання робіт та професійні стандарти в журналістиці.
Ольга Андріївна Мітчук, координаторка зустрічі, професорка кафедри журналістики та нових медіа факультету журналістики Київського університету імені Бориса Грінченка, після вступного слова окреслила, що таке академічна доброчесність, наголосила на дотриманні норм та правил, поділилась власним досвідом дотримання всіх принципів.
Артем Євгенович Артюхов, керівник групи сприяння академічній доброчесності в Сумському державному університеті зауважив, на тому, що про доброчесність в галузі освіти потрібно не тільки говорити, а й виконувати. Порушення доброчесності не обмежуються плагіатом, тому важливі не лише програми для перевірки унікальності текстів, а й відповідні експертні позиції.
В обговоренні теми взяли участь аспіранти Олег Галів, Юлія Нагорна, а також Микола Степанович Васьків, доктор філологічних наук, професор кафедри журналістики та нових медіа Київського університету імені Бориса Грінченка.
В дискусії йшлося також й про критерії забезпечення якості освітнього процесу, про що зазначили гаранти магістерських освітніх програм Ольга Іванівна Петришина, завідувачка кафедри української мови та методики її навчання Тернопільського національного педагогічного університету та Соломія Тарасівна Онуфрів, доцентка кафедри української преси факультету журналістики Львівського національного університету імені Івана Франка.
Загалом, під час круглого столу обговорили різні аспекти академічної доброчесності. Такий захід – це гарний початок співпраці та покращення якості освіти, що об’єднав студентів та викладачів разом у дружній журналістській освітній спільноті.
Діана СІКОРСЬКА, студентка 1 курсу магістратури