Історія кафедри теорії і практики журналістики бере свій початок з 2005 року. Працівники забезпечують підготовку журналістів для медіа різних типів, а також для відділів реклами та маркетингу. Викладачі кафедри професори Крупський І.В., Потятиник Б.В., доценти Лозинський М.В., Васьківський Ю.П., Дмитровський З.Є., Скленар І.М., Войтович Н.О., РудикМ.С., Шайда Н.К., асистенти Маєвський О.Б., Війтович Т.Я., Бердак Х.М., Табінська І.Р., Імбіровська-Сиваківська Л.А., досліджують широкий спектр функціонування медіа у сучасному суспільстві, організації їх роботи, економіки і менеджменту мас-медіа, правових і етичних основ журналістської діяльності, теорії і методики журналістської творчості.
Провідні дисципліни кафедри теорії і практики журналістики:
“Теорія і практика журналістики”, “Етично-правові норми журналістики”, „Медіаекономіка”, „Організація роботи в медіа”, „Теорія і практика реклами”, „Медіабезпека”, “Комунікаційно-видавничі процеси”, “Теорія та історія соціальних комунікацій”, “Текст і контекст в друкованих медіа”, “Ефективне управління часом в журналістиці”, “Журналістські розслідування економічних зловживань”
спецкурси:
“Медіаграмотність”, „Менеджмент у медіа”, „Організація роботи прес-служби”, “Бренд-білдинг в системі маркетингових комунікацій”,„Політичний імідж в структурі комунікаційного простору”, “Бренд-менеджмент у медіа”, “Рекламний менеджмент”, Блогосфера: особливості контенту”, „Психологія реклами”, “Документознавство: медіакейси”, “Вплив медіаіндустрії на формування громадської думки” та ін.
Викладачі кафедри у 2021 році завершили роботу над темою “Журналістика в реаліях інформаційного суспільства: історичний досвід і сучасність». Досліджено особливості функціонування друкованих ЗМІ в умовах економічної кризи і пандемії коронавірусу; вплив трансформаційних процесів у суспільстві на зміни у тематично-графічних моделях (концепціях) газет і журналів; нові підходи в методиці журналістського спілкування; невідомі сторінки історії української журналістики (еміграційна преса); комунікативні особливості українських відеоблогів; тенденції змістового наповнення у газетно-журнальній рекламі; окремі аспекти політичної реклами як складової соціальних комунікацій.
З 2022 року почали досліджувати тему “Журналістика в умовах суспільних трансформацій».
Кафедра щорічно організовує всеукраїнську студентську науково-практичну конференцію.
Міжнародні зв’язки:
Кафедра співпрацює з Українським Вільним Університетом у Мюнхені, з Фундаціями Ганса Зайделя і Конрада Аденауера (Німеччина). У рамках цієї співпраці на факультеті відбуваються зустрічі, семінари, лекції. Активну участь у налагодженні і розширенні зовнішніх зв’язків беруть участь працівники кафедри. Кафедра підтримує зв’язки і налагодила співпрацю із Вроцлавським, Варшавським, Познанським університетами, вищими школами у м.Кельце і м.Радом (Польща).
Кафедра теорії і практики журналістики співпрацює з Інститутом польської філології у Жешувському університеті в м. Жешуві (Польща), факультетом журналістики, інформації та бібліології Варшавського університету (Польща), Щецінським університетом (Польща), Українським Вільним Університетом в Мюнхені (Німеччина) та з факультетом медіа та журналістики, університету Ліннеус м. Калмар (Швеція).