Історія кафедри теорії і практики журналістики бере свій початок з 2005 року. Працівники забезпечують підготовку журналістів для преси, газетно-журнальних видань, відділів реклами та маркетингу ЗМІ. Викладачі кафедри професор Крупський І.В. доценти М.П.Присяжний, Ю.П.Васьківський, З.Є.Дмитровський, Лозинський М.В., І.М.Скленар, Б.С. Тихолоз, Н.о.Войтович, М.С. Рудик, Н.Р. Гадьо, Н.К.Шайда, асистенти О.Б.Маєвський, І.І.Ніронович, Т.Я.Війтович, Х.М.Бердак, І.Табінська, Л.А.Імбіровська-Сиваківська, Я.Сиваківський, досліджують широкий спектр функціонування ЗМІ у сучасному суспільстві, організації їх роботи, економіки і менеджменту мас-медіа, правових і етичних основ журналістської діяльності, теорії і методики журналістської творчості.
Провідні дисципліни кафедри теорії і практики журналістики:
“Теорія і практика журналістики”, “Етично-правові норми журналістики”, „Медіаекономіка”, „Організація роботи в ЗМІ”, „Теорія і практикиа реклами”, „Медіабезпека”, “Комунікаційно-видавничі процеси”, “Теорія та історія соціальних комунікацій”, “Текст і контекст в друкованих медіа”
спецкурси:
“Медіаграмотність”, „Менеджмент у ЗМІ”, „Організація роботи прес-служби”, “Бренд-білдинг в системі маркетингових комунікацій”,„Політичний імідж в структурі комунікаційного простору”, “Бренд-менеджмент у ЗМІ”, “Рекламний менеджмент”, Блогосфера: особливості контенту”, „Психологія реклами”, “Документознавство: медіакейси”, “Вплив медіаіндустрії на формування громадської думки” та ін.
Викладачі кафедри у 2021 році завершили роботу над темою “Журналістика в реаліях інформаційного суспільства: історичний досвід і сучасність». Досліджено особливості функціонування друкованих ЗМІ в умовах економічної кризи і пандемії коронавірусу; вплив трансформаційних процесів у суспільстві на зміни у тематично-графічних моделях (концепціях) газет і журналів; нові підходи в методиці журналістського спілкування; невідомі сторінки історії української журналістики (еміграційна преса); комунікативні особливості українських відеоблогів; тенденції змістового наповнення у газетно-журнальній рекламі; окремі аспекти політичної реклами як складової соціальних комунікацій.
З 2022 року почали досліджувати тему “Журналістика в умовах суспільних трансформацій».
Кафедра щорічно організовує всеукраїнську студентську науково-практичну конференцію.
Міжнародні зв’язки:
Професор кафедри професор Українського Вільного Університету у Мюнхені Присяжний М.П. здійснює координаційну роботу з Фундаціями Ганса Зайделя і Конрада Аденауера (Німеччина), є членом Академії Української Преси, що працює у Києві за зразком Академії Баварської Преси у Мюнхені. У рамках цієї співпраці на факультеті відбуваються зустрічі, семінари, лекції. Активну участь у налагодженні і розширенні зовнішніх зв’язків беруть участь працівники кафедри. Кафедра підтримує зв’язки і налагодила співпрацю із Вроцлавським університетом, вищими школами у м.Кельце і м.Радом (Польща), Українським Вільним Університетом (Німеччина).
Кафедра теорії і практики журналістики співпрацює з Інститутом польської філології у Жешувському університеті в м. Жешуві (Польща), факультетом журналістики, інформації та бібліології Варшавського університету (Польща), Щецінським університетом (Польща), Українським Вільним Університетом в Мюнхені (Німеччина) та з факультетом медіа та журналістики, університету Ліннеус м. Калмар (Швеція).